Gençlerin en büyük sorunu: Cenabet Gezmek!

Arkadaşlarımın haftalardır südürdüğü araştırmanın sonucu budur efendim: Türk gencini en büyük sorunu “cenabet gezmesidir“! O kantin bu internet cafe benim, şu pleysteyşın bu türkü bar senin diye diye gençlerin uğradığı her telden mekanda yapılan araştırmalar sonucunda gençlerimizin azımsanamayacak bir çoğunluğunun gusül abdesti alamadığını, çünkü almayı bilmediğini farkettik. Bu vatanın bizim üzerimizdeki hakkını bir nebze de olsa bu hizmetimizle ödemek istiyoruz.

İşte Gusül Abdesti nasıl alınır sorusunun cevabı:

  1. Ağza su alıp boğaza kadar çalkalamak.
  2. Buruna su çekmek ve yıkamak.
  3. Tepeden tırnağa bütün vücudu yıkamak.

Vücut yıkanırken en ufak bir yerin kuru kalmamasına dikkat edilmelidir. Aksi taktirde gusül yerine gelmemiş olur. Onun için kulaklar, göbek çukuru, saç, sakal ve bıyıkların dipleri iyice yıkanır.

Tam manası ile yahşi bir gusül için bazı sünnetler mevcut;

  1. Gusle besmele ve niyet ile başlamak.
  2. Avret yerini yıkamak ve bedenin herhangi bir yerinde pislik varsa onu temizlemek.
  3. Gusülden evvel abdest almak.
  4. Abdestten sonra, önce üç defa başa, sonra üç defa sağ, üç defa da sol omuza su dökerek her defasında bedeni iyice oğuşturmak.
  5. Guslederken çok fazla veya çok az su kullanmaktan kaçınmak.
  6. Kimsenin göremeyeceği bir yerde yıkanmak.
  7. Tenha bir yerde yıkanılsa bile, avret yerini açmamak.
  8. Guslederken konuşmamak.
  9. Gusl bitince bedeni bir havlu ile kurutmak
  10. Gusulden sonra çabucak giyinmektir.

Unutmayın cenabet adamın hiç bir işi rast gitmez, ve herkes bilir ki, çektiği şut direkte patlar.

Gelen Aramalars:

140 Responses to “ Gençlerin en büyük sorunu: Cenabet Gezmek! ”

  1. Lise yıllarında çektiğim şutların hep direkte patlamasından sonra akıllandım ben. Çocukken gittiğimiz Kur’an Kursları sayesinde şükür, almayı biliyoruz.

  2. Tebrik ederim faydalı bir yazı olmuş.

    Bu duruma aslında en büyük etken aileler. Çok az aile çocuğuna bu konuda bilgi veriyor. Bu durumun utanılacak birşey olmadığı unutulmamalı.

  3. Kimbilir lisede kaç arkadaşa almasını öğretmiştim :-D O yüzden adımız hocaya çıkacaktı nerdeyse.

  4. Süper bir yazı olmuş, çocukluğunda cami vb. yerlere gitmeyenlere de tabir-i caizse sağlam bi kapak olmuş.

  5. :D hocam 32 farzıda bilahire ben yazayım bari blogumda.

  6. Gerçekten faideli bir yazı olmuş…eline yüreğine sağlık

  7. abi helal olsun ya. valla abdest almasını bilmeyen o kadar çok insan varki.. emin ol büyük sevaba girdin ;)

  8. hadi bunu mim yapalım, blog blog dolaştıralım.

  9. sorumluluğunun bilincinde olan bir müslümanın (sorumluluk = iman ve namaz. sorumluluk bilinci = takva ), iki vakit arasında gusül alması gerektiğini de ben ekliyeyim. ayrıca cuma namazına cenabet gidenlerin tespit edilmesi için cami girişlerine, cenabetleri tespit edici bir dedektör konmasına dair girişimlerde bulunan bazı arkadaşlar da olmuştu. dikkati celbeden bir çalışma idi. ayrıca görüşmeyeli çok oldu kaçak nahnu. demek ki yüzük parmağına geçen bir halka, sinir sisteminin vefadan sorumlu kıvrımlarına kalıcı ve üzücü hasarlar verebiliyor. umarım pişmanlık ve özür kıvrımları bundan müstesnadır. amin.

  10. Ne yazzıkki güzel dinimiz ile ilgili gerçekler şu yada bu nedenle doğru düzgün öğretilmiyor. Aileler bu konuda cahil, şmamların coğu bilgisiz, işine gşelen dinimizi işine geldipi gibi kullanıyor. Bu bağlamda dinimizi nasıl öğreneceğimiz konusu bir sorun halıne geliyor.

    Bu link dimizin bugune kadar nasıl kullanıldığının sorgulandığı syber alanda bir yer; http://calinandin.wordpress.com

    Arzulayan bir tıkalsın …..

    Saygılar,

  11. Son günlerde internette rastladığım en faydalı yazılardan bir tanesi. Elinize sağlık.

  12. nahnu bey çok faydali bir yazı yazmışsın ama !! Gericilikle suçlanmyasın :) Tayyipcisin ,yobazsın vs..Çağdaşcılık oynayan bütün cenabetlere bi faydasi olacağini sanmyorum !!??

  13. esasında cenabet gezmenin hani neden kötü bir etki etsin gibi düşünenler olabilir zira buna inanmak tamamen metafizik bir olay ama bunu insan aurasındaki değişikliklerde belli ediyor diye duydum ben.
    yani cenabet birisi ile aynı kişinin cenabet olmadıgı anlardaki aurası aynı değilmiş.Hani cenabet olunca kendimiz görmüyoruz ama etrafımzıda negatif bir elektrik oluyorya işte o bu imiş.
    bir de en kötüsü nasılsa kirlenecegim neden yıkanayımcılar…

  14. faydalı olmuş gerçekten :D

  15. bence çok faydalı bir yazı
    teşekkür ederiz

  16. aranızda boyle gusul abdesti almayan var mı ?

    (bkz:aranizda ülker çokonat sevmeyen var mı ? )

  17. gençlere faydalı olmak açısında mühim bir şeyi eklemek istiyorum:
    boy abdesti almaya başlamadan önce niyet edilmelidir. yani bize böyle öğrettiler, öyle yapıyoruz; büyüklerimiz, imamlarımız daha iyi bilirler tabi ama niyetin olmazsa olmaz bir şey olduğunu sanıyorum.

  18. Ortaokul yıllarına kadar, eskaza din öğretmenimiz öğrettiği boyutlarda, yıllarca cenabet gezmekten kurtulduk. Sonra Ömer Nasuhi Bilmen ve diğerleriyle pekiştirdik. Çok şükür…

    Elinize sağlık… Çok faideli bir yazı.

  19. Harika yazıyorsunuz, fakat bu yazınızda söyldeğiniz “yahşı” kelimenin, neden italic yaptığınızı anlayamadım. O kelimenin Türkiyede özellikle batılarında yaygın olmadığını biliyorum, fakat italic etmenizle onun argoda özel anlam taşıdığını vurgulamak mı istemişsiniz? Ben İranlı bir Türk olarak tabii ki, sizin bazı konuşma dilinizde olan deyimleri bilmiyorum. Sorumu yanıtlarsanız çok teşekkür ederim.
    Saygılarla

  20. ElşÉ™n, güzel yerine yahşi kullandığım için onu bu şekilde vurgulamak istedim sadece, başka bir düşüncem yoktu.

  21. Nahnu Beyefendi… Allah razı olsun. Başka yorum yok (bu yazı için).

  22. nahnu bey bişy socam niyet nasıl alınıyo

  23. tarik niyet böyle alınır :

    “niyet ettim allah rızası için boy abdesti almaya”

    diyerek alınır

  24. valla abicim cok teşekkürler…bilgisizlik cahillik cok kotu bir sey..gusul abdestini almayı bilmeyenler ortalıkda müslümanım diye dolaşıyor ama çok sevaba girdin :):)

  25. rahat bırakın gençleri yeter

  26. hehe gençleri rahat mı bırakalımm??? Cenabet Gezmek Sence Rahatlık mı?

  27. Selamun Aleyküm,

    Gerçekten yürekten teşekkürler. Böyle bir konuya bloğunuzda yer vererek inşallah Allah rızasını kazanırsınız.

    Cenabet gezmek ile alakalı birşey de yazmak isterim;

    Cenabet iken yemek yenmesi gerekir ise el ve ağız yıkanmalıdır. Peygamber Efendimizin hadislerinde ise şöyledir:
    Rasulullah (s.a.v.), cünüpken yemek ve içmek istediğinde ellerini yıkar ve sonra yer içerdi.(1) “Peygamber (s.a.v.), cünüpken yemek yemek veya uyumak istediği zaman abdest alırdı.”(2)

    1 РNes̢̨, Taharet 163-166
    2 РNes̢̨, Taharet 163

    Allah Celle Celalü Efendimize emanet olun.
    Bu yazıyı ve bazı yorumları sitemizede ekliyorum. Bir sorun teşkil ederse haber vermeniz yeterlidir.

  28. ne kadar güzel bir dünyada yaşıyormuşuz da haberimiz yok demek en büyük sorunumuz cenabet bu kadar derdimiz varken insanlar 3 kuruş için öldürülüyorken burnumuzun dibinde katliyamın en şiddetlisi varken bebekler annelerinin kucaklarından alınıp işkence ediliyorken dünyada 18 yaşından küçük 300 bin (ki bunlar kayıtta olanlar) asker varken -bunları büyüyünce tahmin edin siz dünyayı daha neler bekliyor-
    en büyük sorunmuş cenabet önce insanlığı öğretin bizlere sonrasını biz düşünürüz araştırır buluruz istediğimizi

  29. sen ALLAH’a inanmıyorsan yapıcak birşey yok bykgr(mmm)…Demekki sana göre Dünya sorunları Dinden daha önemli..!

  30. öncelikle sen kimsin ki kimin neye ne kadar inandığı hakkında yorum yapabiliyorsun allahın adını büyük harflerle yazmakla olmaz o işler ikincisi o kadar bencilsiniz ki sizin dininiz insanların acılarından daha önemli ben diyorum insanlar ölüyor canları yanıyor hemde haksız yere sen dünya sorunu diyorsun önce bu dünyada adam ol kendi ellerimizle yaptığımız pisliğin içinde yaşıyoruz bunları gösterin bizlere ahlak verin eğitin azcık da olsa çevremize faydalı olsak çoğumuz asalak canlılar gibiyiz asıl ben başlığa takıldım gençlerin en büyük sorunu cenabet değil yazdığı faydalı bir yazı olup olmadığı tartışılır ama gençlerin en büyük sorunu beyin sömürüsü televizyonla dinle parayla göz boyayıp kullanıyorlar gençleri belki dikkat çekmek için yazıldı ama yanlış

  31. mrb lar hocam güsül abdesti alınırken niyet ettim allah rızası için degil niyet ettim gusül abdesti almaya diye niyet ediliyo diyo bazı hocalar bu durumda ne yapmalıyız şasırtık valla

  32. aslında ilk söylediğin 3 şeyi herkes bilir ama çoğu zaman üşenirler :D

  33. ya arkadaşım bi kessene sesini (mmm). ne dikkat çekmesinden bahsediyosun sen ?

  34. hem insan gibi tartışma hem de anlama yeteneğinden yoksunsun sanırsam (gokhan07).başka anlamlara çekmesen diyorum daha iyi olacak bak arkadaşım konuya dikkat çekilmesinin (hani böyle insanların konuya ilgilerini arttırmak için yapılır bilir misin?)neresi kötü de böyle çıkışıyorsun?benden sana bir tavsiye içindeki çirkinliği bu kadar kolay dışarıya vurup kendini düşürme

  35. selam İlker.Bildiğim kadarıyla her ikiside olur ama; biz zaten gusül abdestini Allah Rızası için yapmıyormuyuz?

  36. Çok faydalı bir yazı olmuş teşekkür ederim.
    Aslında dini içerikli bir blog sanırım şu anda blog dünyasının eksikliklerinden biridir. Bilmiyorum belki vardır; ama olsaydı popüler olurdu kanaatindeyim.

  37. EnCenabetGenç

    Şindi gencolar. Birkaç sorum var.
    Müslüman olmayan insanların cenabetlik diye bir durumları yok.. Ama gayet işleri rast gidiyor ve direkte patlamayan topları oluyor.. Öyle değil mi? O zaman bu bizim direkte patlayan toplara bulduğumuz bir bahane mi?

  38. gayr-i müslimlerin şu 3-5 günlük dünya hayatında gol olduğu zannedilen toplarının, ukba’da nerelerde patlayacağını bilemiyorum.

    bildiğim şu, biz iki cihanda da bereketten, rahmetten, lutuftan ve göremediğimiz/tahmin edemediğimiz diğer güzelliklerden mahrum olmamak için bu temizlik ve arınma meselesini iman’ın yarısına denk saymışız.

    esasında baktığınız zaman boy abdesti dinin direği dediğimiz namazın, veya ramazan orucunun ya da kur’an-ı kerim’i okumanın bir önşartı. cünüp olan bunlara yaklaşamaz, dinini tam kılamaz.

    bazen, bazı hayati meseleler adiyattan sayılıyor, basitleştiriliyor. bu abdestsizlik meselesi de onlardan birisi. ihmal edilmesi, geyik muhabbetlerine malzeme olması onun ehemmiyetinden zerre eksiltmez.

  39. gökhan kardesim sorunda oya bizler boy abdestini alırken allah (c.c) rızası için almıyormusuz kendimiz için alıyomusuz bunu hatta tgrt de huzura dogru adlı programda Ahmet Ünlü isminde bi hoca sölüyodu . ama yinede yanlıs bişeyler söleyip kimsenin aklını bulandırmakda istemiyorum ve ayrıca nabaldada kalmak istemiyorum .

  40. Bilgilendirici yazı için teşekkürler. Özellikle fariza-sünnet ve tercihler ayırımında, sunnete riayet hususunu insanların gözüne sokmadan güzel bir anlatim olmuş.

    Tabi peygamber efendimiz de pek âlâ şekilde, düzgün temizliği oluşturacak ve guslün saglamlığından emin olacak şekilde davranmış. Az su kullanıp kirli kalmaktan kaçınmak veyahut 3’er kere vücut uzuvlarına ve kuytularına su tutup tam su teması sağlamak ve sonrasında vücudun üşütmemesi için hemen giyinmek gibi…

    Ancak gollerin olup olmaması, evvela Allah’ın takdiri, sonra rasat ve ilim, sonra da takdirin tecellisi olan tevekkül ile olacak iştir.

    Rasat ve ilmi daha ön sıraya koydum. Çünkü ahlaki olarak pek iyi olmasalar da şu an ekonomik ve teknolojik olarak kimin gol sahibi oldugunu görmemek için kör olmak gerekir. Adamlar çalışıyorlar. Evvela gözünüzü yukarı dikip, pencere başlığına bakıp, “Örütağ Sayfa Tarayıcınızın” (Internet Web Browser) isminin menşeine bir bakınız derim… Nece gibi duruyor ?

    Ve iş ve mesai konusunda herşey hukukunda gidiyor, haksız kazançlar daha az ise, daha az kul hakkı geçiyorsa kimin topu kimin kalesinde bir müslüman olarak kafayı iki elimizin arasına alıp şöyle bir düşünmek gerekmez mi ?

    Bir de Gökhan07 arkadaş, korumacı ancak biraz yanlış fikirlere kapılmış gibi.

    Gerçekten dünya üzerinde bu kadar adaletsizlik kol gezerken bunları yoksaymak olmaz.

    “Komşusu aç yatar iken tok gezen bizden değildir” diyen Peygamber Efendimizi yoksaymak olmaz mı bu ?

    Ya da hak ararken bile üste çıkmak kibir iken, aman mesele kaçmasın diye “boş versene dünyevi konuları” [ki komşu ve kul hakları var ortada] demek ne kadar doğrudur ?

  41. Ä°SMAÄ°L

    bende ilk okulda çok kişiye öğretmiştim ama şunun cevabını yazarsanız sevinirim cenabet olduğunu bilmeyen kimseye günah yazılırmı

  42. HÃœSEYÄ°N

    S.A MİLLET oncelıkle bu yazıyı yazan hocama tesekur ederım.Güzel bi yazı olmus :D
    evet hocamında dedıgı gıbı cünüp kısının ısı rast gıtmez :D lise yıllarımda cok basıma geldı bu olaylar hatta nerdeyse okuldan atıyolardı :D

  43. tebrik ederim çok güzel
    harika ben de ben den küçüklere ders verirdim
    ama benim bi sorum war cenabet olduğunda karşındaki kişiye zarar werirmisin

  44. yanlız şurda bir yanlışınız var nahnu bey

    “cenabet adamın hiç bir işi rast gitmez”

    bu cümle yanlıştır.Çünkü peygamberimizin şöyle bir hadisi var.
    hadis uzun olduğundan buraya yazamıyorum

    http://www.mumsema.com/forum/cunup_insanin_elinin_degdigi_de_mi_pis_olur-t11031.html?
    linkten bakabilirsiniz.Saygılarımla

  45. hehe olaya bak yaw :) hoca bile olmussun…
    Cenabet olup gusul abdestini bilmeyenler neysede
    Bile bile cenabet gezenlere bilmem ki ne demek gerenk

  46. bence
    buyazı çok faydalı olmuş
    bunu yazana
    teşekkür ederim
    cenabet gezen insan öteki dünyada bunun acısını çekecektirbunu asla unutmayın

  47. acaba bir insan cenabetse ama sular kesikse o insan ne yapmalıdır?

  48. Teyemmüm etmeli Hasan

  49. Çok gerekli bir paylaşımdı.Binlerce kez tebrikler.Akıllanmalıyım. :roll:

  50. Abi Allah iyiliğini versin. Gülmekten mahfettin beni. Gençlerin en büyük sorunu Cenabet gezmek :)) Valla tebrik ederim. Çok güzel bir hizmet yapmışsın. Şunu da ekleyeyim. Cenabet gezen insana attığı her adımda günah yazılır.

  51. bu yazı yazana sonsuz teşekkür ederim..ben 16 yaşındayım 2 yıl önce falan cenabet gezmek gibi yaptığım çok büyük hatalar olmuştu ama şimdi gezmemeye çok özen gösteriyorum

  52. Bu yazılarınızdan dolayı ilk önce teşekkür etmek istiyorum. VE benim sormak istediğim vebir türlü tam olarak cevabını bulamadığım bir soru sormak istiyorum.

    -CİNSEL TEMASTA BULUNMADAN,BİLEREK CENABET OLMAK GÜNAH MIDIR?

  53. 61 akçaabat 61

    nagnu gerçekten çok güzel bir yazı yazmışsın tebrik ederim.bu durumdan bence aileler sorumlu olmalı ailelerde yarım yamalak yetişiyor bence dünyanın sonu geldi bende bir sürü insan tanıyorum cenabet geziyorlar erkeklerin çoğu muhabbetlere oturduğumuz zaman sadece kadından kızlardan ve arabalardan bahsediyorlar başka bişey yaptıkları yok

  54. benim bilmek istediğim vucudunda dövme olan birinin abdesti hatta gusülabdestide olmuyor dövme abdes geçirmediğindenmiş bu doğrumudur?doğruysa çözümü nedir?

  55. Beyler bizim arkadaş böle cenabet geziyordu bişe olmaz bişe olmaz diyordu motorla gezmeye çıktıgında araba çarptıgını ögrendik ayagı kırılmıştı… ondan sonra iyi oldugunda hiç eksik etmiyor abdest almayııı …….. AdAnA Lı ÇilekeŞ

  56. bunuda bilmeyen var diye düşünüp koymanız güzel, ama bilmeyen varsa o biraz garip geldi müslüman ülkede, ne diyim ihtiyaç sanırım…

  57. ben ergenlige yeni girdim her sabah kalktıgımda bir sıvı geliyor ama rüya görmüyorum gsül abdesti almaya gerek warmı dır

  58. Emin’cim benim bildiğim kadarıyla abdest alman lazım, ama senin bazı hocaların soru sayfalarına yazman daha iyi olur..(ör;Nihat HATİPOĞLU vs.)

  59. İyi günler arkadaşlar.
    Size bir sorum olacak.Kafamı gerçekten çok karıştıran bir durumdur bu soracağım soru.
    Bir arkadaşım söyledi ne kadar doğru bilmiyorum fakat sormam gerekli.
    Abdestli iken bir bayanın cinsel organını veya erkeğin cinsel organını görünce abdest gidiyormuş.Ve illa ki canlı olarak görünce değil pornografik filmlerde vs. görünce de gidiyormuş.
    Doğru mudur?Lütfen bilgilendirin.

  60. sevgili arkadaşım boss oncelikle sana tavsiyem türkçe takma isimler kullanman (sadece tavsiye)
    2. olarak sen sanırım mastürbasyon(yanlıssa özür dilerim) ‘a değinmişşin eğer sen zinaya düşecek kadar hormonların azmışsa benim bildiğim kadarıyla mastürbasyon günah değil ama sen bu işi zevk için yapıyorsan günah NAHNU abimiz yanlıslarım varsa düzelt:D
    herkesin bayramını kutlarım

  61. peki nahnucum cenabet nsl olunur gülüm

  62. dostum, cok faydali bir bilgi olmus.

    Klavyene saglik

  63. abi tbrkler ya çok güzel olmui daha güzel bilgileride bekliyıruz

  64. bugüne kadar camiye adım atmış deilim. herşeyden önce insanın içinin temiz olduğu sürece bi sorun olmaz. sen türbanı vs. şeyleri gündeme getiriyosun demekki için kötü. önce sen kendi içini düzelt snra namazmı kılıyosun oruç mu tutyosun o beni ilgilendirmez sonuçta herşey kendine sevap.yani demek istediğim öneli olan insanın iç temizliği. Mevlana ne demiş “Gel ne olursan ol gel”insanlık kelimesni gözünüzde büyütmenizi rica adiyorum çünkü; insanlık derken sadece işte sevap kazanmak niyetine flan değil her konuda insan olun. adil davranın, yalan söylemeyin,saygılı olun,ayrımcılık yapmayın,kötüye iyilikle karşılık verin….vs.

    • arkadaşım yanlış düşünmektesin!kimse sana camiiye git demiyor,bu zaten islamın şartı ‘namaz kılmak,oruç tutmak’.bunlar başta gelir.ve niyetler önemlidir iyi olmak hoş görülü olmak insanın içinin temiz olması yetmez bir tek.içinde temiz olacak dinin gereklerinide yerine getireceksin ama yapmak zorunda değilsin.’Dinde zorlama yoktur isteyen burada yanar isteyen orada yanar.’şimdi bu dediklerimi yanlış anlamayın sakın sizi soğuturum falan Allah göstermesin günaha girerim.ben sadece bilgi açısından söylemek istedim.yani işin aslı şudur.ne olursa ol gel sözünde kastedilmek istenen şudur;hristiyansındır-yahudisindir veya her hangi bir dine inanırsın,kötülük yapan birisindir,zina yapan birisindir,içki içen birisindir,ama tövbe edersin Allah’a.Allah’ın kapıları daima açıktır güneş batıdan doğana kadar.tövbe kapılarının açıklığından yararlanamayacak olan tek varlık şeytandır.bu sözü böyle açıklıyorum daha açık anlatamadım kusura bakmayın.inşaAllah yanlış bir şey yazıp kafa bulandırmamışımdır. cünupluga gelince sıra.cinsel güdüler artık zina yapma aşamasına gelince yani tabir-i caizse bıçak kemiğe dayanınca mastürbasyon yapmak günah değildir diye sohbette dinlemiştim.verebiliceğim bilgi bu kadardır bütün müslüman aleminin bayramı mübarek olsun..

  65. ben hala gusletmeyi bilmiyorum banada öğretin lütfen

  66. biran önce cevp yazın

  67. teşekkürler çok güzel anlatmışsınız

  68. sema yılmaz, İşte Gusül Abdesti nasıl alınır sorusunun cevabı:

    Ağza su alıp boğaza kadar çalkalamak.
    Buruna su çekmek ve yıkamak.
    Tepeden tırnağa bütün vücudu yıkamak.
    Vücut yıkanırken en ufak bir yerin kuru kalmamasına dikkat edilmelidir. Aksi taktirde gusül yerine gelmemiş olur. Onun için kulaklar, göbek çukuru, saç, sakal ve bıyıkların dipleri iyice yıkanır.

    Tam manası ile yahşi bir gusül için bazı sünnetler mevcut;

    Gusle besmele ve niyet ile başlamak.
    Avret yerini yıkamak ve bedenin herhangi bir yerinde pislik varsa onu temizlemek.
    Gusülden evvel abdest almak.
    Abdestten sonra, önce üç defa başa, sonra üç defa sağ, üç defa da sol omuza su dökerek her defasında bedeni iyice oğuşturmak.
    Guslederken çok fazla veya çok az su kullanmaktan kaçınmak.
    Kimsenin göremeyeceği bir yerde yıkanmak.
    Tenha bir yerde yıkanılsa bile, avret yerini açmamak.
    Guslederken konuşmamak.
    Gusl bitince bedeni bir havlu ile kurutmak
    Gusulden sonra çabucak giyinmektir.

  69. ÇOK FAYDALI
    VATANA MİLLETE HAYIRLI UĞURLU OLSUN

  70. çekmek mi günah cenab gezmek mi???

    • Güzel kardesim öncelikle çekmek istersen temiz bir insanın namuslu bir insanın namusunu düşünme ve gusul abdestini bir ezandan diğer ezan vaktine kadar al. yoksa günaha girer.

  71. arkadaşlar sorarım size bu cünüplar nasıl temizlenir vatanın % 50 böyle geziyo zaten..

  72. Cenabet gezmek mı gunah cekmek mı ben gusul abtesdımı aldım sımdı oturdum gene :S napıyım ::SS:s

  73. oncelıkle herkese ıı bayramlar dıler.ve sunu unutmayalım herkesın sevap ve gunaları yukarıda arkadasımız kullanmıs.ama unutmayalımkı bu soz ermenılerın sozudur.her musluman 1 dır ve kımse her koyun kendı bacagından asılır gıbı dınımızde laf kullanamaz.

  74. şöle bişey var cenabet=uğursuzluk hiç alakası yok onca gavur millet var hristiyan var onlara bişey olmuyorda bizlere nedne olsun anlamadım,bu psikolojik birşey!uğursuzlukla alakası yoktur!öle olsaydı gavur devletler uğursuz olurdu ama bakırumki amerika islam devletklerini yıktı geçti ne alak yani!saçmalık ok

  75. ahmet sana katılıorum gavur milleti hep cenabet ama günümüzde gusul abdesti alan war ama almayan da cok

  76. peki arkadaslar cunupken dokundugumuz yerlerı masa sandalye gıbı yıkamamız gerekır mı ben hep yapıyorum yanı bazı yerlerı bezle sılıyorum szce bu ısraf mı yoksa gereklı mı?

  77. ahmet sen şimdi kuranda var denilen bişeye öyle bişe yokmu diyorsun gavura bişey olmaz çünkü allahla alakaları yok rahmet de yok yani müslümmanın içinde islam inancı olduğu için ne zaman cenabet olsak uyarılırız işimiz ters gider çünkü allah ondan uzaklaşmamızı istemez doğru yolda devam etmemizi ister yani cenabet olursak işimiz ters gider ama gavurlar ahirette zaten cehennemde onların üstünde hiçbir rahmet yok

  78. 31i zevk için çekmek günah cenabet dolaşmak da çok günah beklemekte

  79. 31 çektikten sonra önce işeyin sonra abdest alın çünkü spermin hepsi hmn çıkmıo ortada kalan kısmı sidikle çıkıo abdestten sonra işersek ve kalan sperm çıkarsa cenabet olabiliriz

  80. bu ne ya burası hep cenabet kaynıyor ipi koparırken aklınıza gelmio ondan sonra aa abdest nasıl alınıo cenabet gezmek günahmı::::: biliyormusunuz bende simdi cenabet oldum o yuzden kurcaladımya bu sayfayı neyse ben dusa kacarın:)))))))))))

  81. siz gecın dalganızı basite almayın arkadaslar hak verıyom arkadasa yoksa dedıgıgıbı işiz rast gıtmez sonrada

  82. Yorumlar da gerçekten orjinal olmuş..Böyle bir toplum hizmetinde dolayi sizi kutlarım Nahnu :)

  83. lan kardeşim ben cenabet cenabet askeri lise sınavına girdim su anda ışıklar hava harp okulundayım;) rahat olun

    • aferin sana birşeyi cünuplu başardın diye hepimiz cünuplu gezelim sende hep cünuplu gez süper düz mantık yapmışsın bunun hafife alınacak bi tarafı yok kimseyi bu konuyu sallamayada yöneltme!

  84. kürt sorunundan, trafik sorunundan, enflasyon sorunundan sonra Türkiye’nin en büyük sorununun cenabet dolaşma sorunu olduğunu tespit eden bu büyük siteye başarılar diliyorum. bu arada yazıyı cenabet olarak yazıyorum, acaba post ederken error verir mi?

  85. cenabet gezilmemeli bencede 19 yasındayım yenı ogrendim gusülün nası alıncagını sımdı suc bendemı ailemdemi okuldamı nerde :S

  86. Yazının en dikkat çekici kısmı yorumlar olmuş :)

  87. ben pazar günü abdest alıyorum pazartesi cenabet oluyorum tekrardan :D nasıl olcak bu iş hacı yaş ta 17 kimse de vermiyo :D ergeniz, cenabet gezmek hakkımız yani :D yalan mıyım?

  88. arkadaşlar siz cenabet gezmeyin bişey olmaz diyonuz ama ölünce nereye gideceğinizi biliyonuzmu

  89. ne yalan sölim uzun zamandır bu kadar gülmemiştim ne bu ya aslında ağlanacak haldeyız ne dinimizi biliyoruz nede ? ee türkiyede sistem bu olunca neyse bence sadece gençler dil araştırın yaşı 40 ın üzerindekiler bile gusul almayı bilmiyordur saygılar…….

  90. ya arkadaş ne kadar güldüm ya :D askeri lise kazanmış :D aslında bende cünüp girdiğim yazılılardan yüksak almıştım tabi isteyerek yapmıyorum bazen imkan olmuyo pek hayırlı bişey değil ;) mehmet matraksın ya :D selim eror verdimi :D valla benimki ilk yazmamda verdi var bişeylik gidiyimde bonyoya giriyim :D

  91. ALLAHU TAALA BİZİ ŞEYTANIN ŞERRİNDEN KORUSUN (AMİN)

  92. İroni olmayaraktan çok doğru bir noktaya parmak bastığını belirtmeliyim.

  93. arkadaşım çok tşk ederim bende bunu cevabını arıyordum babam anlatmıştı yanlız unuttum tekrar sormayı cekindim araştiriym dedim buldu çok iyi bir anlatım olmuş. tşk ederim allah razı olsun.

  94. güzel tespit ve bir o kadar da güzel anlatış.

  95. hacı abi bıktım ya cenabet olmaktan küçükken özenirdik bazı şeylere şimdi neredeyse kesip atacam o durumdayım. her gün banyo her gün banyo tavsiyesi olandan tavsiye beklerim.

  96. Allah’a şükür gusletmeyi biliyorum fakat bide şu alışkanlıkdan kurtulsam gerçekten iyi olurdu bıktım artık cünüp kalmaktan ama bi türlü kurtulamadım . lise 2 ye gidiyorum bana tavsiye verirseniz sevinirim.

  97. arklar ben ardarda iki defa asıldım 2 defa asılmamın sebebi uzun bir süre kalkmaması icin ama banyo yapamıyorum durum müsait deil günahmı napmamı önerirsiniz :D ___

  98. arkadaşlar ben 31 çektikten sonra sizilce çıktı öncceden yoktu boyum uzamadı önceden uzuyodu kaşlarım uzadı hatta birleşti siz siz olun sakın çekmeyin.
    zaten günahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

  99. ya acaba merak edıyorum bu hacılar hocalarda cekıyomudur dıye yoksa bu adamlar nasıl yasıyolar ya :-)
    abdestsız gezenler attıgınız her adımda amel defterınıze bır gunah yazıldıgını unutmasınlar

  100. sana helal olsun. çok güzel anlatmışsın. ben öğretmenim ve okullarda sürekli gusul anlatmamıza rağmen hala cenabet nesil var

  101. valla ben de bugün araştırıodum bu konuyu ev de sular yok ee acil işler var gitsem bi türlü beklsem bi türlü bu belediyenin camlarını dökmek gerek yoksa içim rahat etmes:D:D

  102. bazı alevilerde almıolar..benm bikaç arkdşm var onlar guslun ne demek oldğnu bile blmiolar..ben cok şaşırıorum..hicmi o halin ağırlığı sıkıntısı çökmüo onlara acıkcası mrk ediorum..

  103. beni cuma gününde cenabet bıraktın...

    şuna cevab veremezsin

    16-17 yaşında, perşembe gecesi rüyada iltiham hali görüp de sabah 11:45 sularında uyanan ve cumaya 5-10 dakikası kalan gencin babasının zoruyla alelacele namaza götürülmesi. o haliyle cuma namazı kılıp pişman pişman eve gelmesi… bunun cevabı nedir?

    hatırlayıp ölüyor bir arkadaş kederden…

  104. valla ne yalan söylüyeyim bir kaç gün cenabeet gezdim başıma gelmeyen kalmadı tövbe ettim bir daha o halde gezmicem

    • sen yine bir kaç gun en azından 1 ay cenabet gezeni gordum sonrasında trafık kazası 6 ay yatakta belınden alçılı yattı 7 ay cenabet durdu bıde buna bak akıllandımı dersın yok yıne aynı

  105. mrh. hocam;
    meni rengi ile koyu beyaz değil bir iki sefer oldu neden oldu tam biii tesis koyamadım
    güsul gerekirmi.

  106. İhtilâm olduğunu hâtırlamadan menî görenin gusletmesi lâzımdır. Uyanıp çamaşırında menî gören ihtilâm olduğunu hâtırlamasa da gusleder.

    “Mezi sansa ihtiyâten gusleder.” hocam burayı anlamadım birde dediğim gibi beyaz değil ama su rengi şefvaf uzayarak bir sıvı aktı … cvp

    kusura bakmayın hocam bu şekilde söyleyince öğrenmek istiyoruz bilmeyenlerde öğrensin…

  107. bende çok cenabet gezdiğim günler oluyo ya biz bu nefisle ne yapacagız çok pişman oluyorum ama yine yapıyorum

    • mbaet kardeşim benim bak sakın çekme azdıgın zaman şaadet getir olmadımı yüzünü yıka olmadımı uyu uykumu tutmadı allah sana kolaylı versin yapacak birşey yok diger dünyada avret yerin yanacaktır

  108. ya hocam ben bikeresinde çekince az bişey meni değilde tam meni gelirken bırakıorum ucundan az bişey su gibi sıvı gelio abdes gerektiriomu yinde

  109. yav hacılar ben hayatım boyunca cünüp gezdim

  110. masturmasyon çekmek günahmıdır ve her atığın adımda günahmıdır..

  111. konu harika site harika allah razı olsun diyorum (bilmediğimden değil yorumlar içinxDxD:)

  112. Cenabet gezince çok üzülüyor,sürekli başıma kötü bişeyler gelecek hissiyle,yaşadığım o günden tad alamıyor,içimde kasvet,umutsuzluk,mutsuzluk,korku hisleri ve gelecek kaygısı uyanıyor. Demek ki bu şekilde gezmek gerçektende insana zarar veriyor ( İç dünyası olarak ) . İç dünyana zarar veriyorsa Dinende haramdır. Güzel kurdummu orantıyı sizce? Bide cuma namazına cenabet gitmiş bir arkadaşım… hayatında 3 sefer… Mahalle baskısı , eş dosta ayıp olur vs… gibi nedenlerden ötürü, bunu dünyevi hayatta affettirebilme imkanı varmı? Sadaka verme, hayır işleme vs… Şuan arkadaşım yanımdada o sormamı rica etti :)

  113. burda yorum yazanlardan şöylebir soru gördüm ” masturbasyon zararlımıdır ? ” diye bu konuda bildiklerimi yazmak istiyorum masturbasyon aslında vücudumuz için çok yararlıdır özelliklede gençleri bu konuda bilgilendirmek isterim vücudumuz düzenli ve hiç durmadan meni, sperm üretir bu üretilen meni lerinde bir kesesi vardır o kese düzenli olarak boşaltılmalıdır eğer boşaltılmassa vücut meni yi kendisi atmak zorunda kalır örneğin fark etmeden uykumuzda meni boşaltabiliriz bu insana hiç rahatlık vermez ve acı ya sebep olur özelliklede yeni ergen olan gençlerin masturbasyon yapması önemlidir. burda ” masturbasyon günah mıdır ? ” sorusunu da gördüm ve dediğim gibi masturbasyon sağlık için önemlidir sağlık için yapılan masturbasyon un günah olmaz diye biliyorum. güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler

  114. güzeL bi konuya değinmişsiniz bişy iLgimi çekti cenabt doLaşırken işLerin ters gidermiş benim tam tersi oLuyor meseLa iddaa oynarKen cenabet oLmaya özen güsTeriyorum:)

  115. tamam da normal banyo etsek gene temız oluyoruz. ne farkı varkı sadece bır dua mı yanı cenabetlıkten kurtarıyor.yoksa aldıgımız banyo mu? ben gusul abdestı yerne guselce banyo edıyorum. gusul abdestı alanlardan daha fazla temızlıkte hassasım. aynı sey ndglmı

  116. Vallaha ben iki hafta önce cenabet gezmiştim arkadaşlar. Beden dersinde arkadaşlarla futbol oynuyorduk. Şutlarımın çoğu %100 goldü ama bazıları direğe bazıları çok az farkla dışarı çıkıyor. Bitanesinde resmen önümdeki bomboş kaleyi ıskaladım direğe çarptı :D Çok dikkat edilmeli çokk! Çok teşekkür ediyorum nahnu beye :) Yardımları için. Eline ayağına sağlık :)

  117. Ben babamdan 5 yaşımdayken namaz abdestini 12 yaşımdayken boy abdestini öğrendim arada sorar nasıl alınıyodu diye bilemezsem kırar kafamı ama ben 5 dk bile cenabet gezmedim şuana dek.

  118. Arkadaşlar aranızda kendi penisine oynayarak cünüp olmanın cezasını bilen var mı

  119. hacı ben daha 14 ysındayım we cekıyom sankı bagımlısı oldum ama yazın tovbe edıp kuran kursuna gıtcem

  120. Beyler bir insan birkaç ay cenabet gezipte temiz olabilmesini nasıl sağlar ?

    Nasıl bunca zaman cenabetlikten kurtulabilir ?

  121. 31 çektikten sonra akıtmazsak cenabet olur muyuz?

  122. sadece elesek cenabet olurmuyuz

  123. Eren Aydın

    Merhabalar

    Arkadaşlar 31 çekmeyeli 8 gün oldu ve ramazan ayındayız çekmemek için ne yapmalıyım yardım lütfen

Leave a Reply